שולפת צפורניים | אי-יכולת גברית היא אופן ביטוי לשנאת-נשים יומיומית
2322
rtl,post-template-default,single,single-post,postid-2322,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,vertical_menu_enabled,qode-title-hidden,qode_grid_1300,side_area_uncovered_from_content,qode-content-sidebar-responsive,qode-child-theme-ver-1.0.0,qode-theme-ver-13.4,qode-theme-bridge,disabled_footer_top,disabled_footer_bottom,wpb-js-composer js-comp-ver-5.4.5,vc_responsive

אי-יכולת גברית היא אופן ביטוי לשנאת-נשים יומיומית

בתמונה: האיזון של עבודה רגשית אינו מאוזן כאשר את צריכה לנקות את הבלגן שמישהו אחר עושה כל הזמן
Picture: Erin Aniker/Metro.co.uk

מקור:
Male incompetence is a subtle form of misogyny

מאת מירנדה לרבי ל- מטרו

האם יצא לך כבר לצאת עם גבר ש "לא יודע לבשל"?

האם את מכירה בחור שהוא ממש גרוע בנקיון או כל מטלה אחרת בתחזוקה שוטפת של בית?

ברור שאת מכירה.

זה אולי לא אשמתם. גברים רבים חונכו במשפחות מסורתיות בהן נשים נטלו את כל משימות תחזוקת הבית על עצמן, גיהצו לנסיכים הקטנים את המכנסיים והגישו באופן קבוע את הארוחות, נהלים שבת זוגו לעתיד תאלץ לשכפל

אי-יכולת גברית נהנית מסובלנות רבה יותר כלפיה מאשר חוסר-אונים נשי.

אז נשאלת השאלה: האם אי-יכולת גברית מודעת היא צורת ביטוי של מיזוגיניה?

אם תתעקש שאתה לא יודע לבשל, רוב הסיכויים הם שאף אחד לא יבקש ממך לבשל. אם אתה עושה סימפוזיון מכל כל כביסה או שאיבת אבק אתה בעצם מאלץ מישהו אחר להשתלט על המשימה בעצמה.

למעט  מאוד יש את הסבלנות לראות מישהו עושה עבודה גרועה שוב ושוב ולכן לעיתים קרובות, הן פשוט תקחנה על עצמן לעשות את המטלות שלך בנוסף לאלו שלהן.

לא מזמן הקשבתי לסמי סירקלס, קומדיה ברדיו בי.בי.סי בכיכובה של פאולה וילקוקס אשר שודרה לראשונה ב- 1989. הקומדיה היא על עקרת בית שלאחרונה מתפקחת להבחין שהיא בילתה את שמונה השנים האחרונות בלהיות שפחה של ילדיה ובעלה הנחמד-אך-קהה-רגשות. חלק מההתעוררות הזו היתה ההכרה שהיא עושה את כ-ל עבודות הבית בגלל שבעלה ממש גרוע בהן. אם הוא צריך לעשות לבד, הוא יבשל אוכל בלתי אכיל. הוא נותן לילדים להשאר ערים הרבה אחרי שעת השינה שלהם. הוא משאיר את הבית הפוך. הוא אפילו לא מנסה לעשות עבודה טובה יותר בגלל שהוא מפחד שאם הוא יהיה טוב במטלות הבית אז אשתו תכריח אותו לעשות יותר בבית..

כאשר הכנתי את ארוחת הערב לשניים ודאגתי מה בן זוגי יאכל לארוחת בוקר זה היכה בי שלא הרבה מאוד השתנה במהלך שלושים השנים האחרונות.

בעוד שכן יצא לי לצאת עם כמה גברים ביתיים מאוד שהיו ממש הרבה יותר טובים בבישול וגיהוץ ממני, גם הייתי בקשרים עם גברים שאפילו לא ידעו איך לבשל חביתה. האם זו תוצאה של חיים בצל אמהות שתלטניות שלא נתנו לך לעשות כלום לבד? או שזו בחירה מודעת לא להשתפר במיומנויות "חסרות ערך" כי הם יודעים שמישהו אחר כבר תעשה את זה בשבילהם?

אני נוטה לחשוב שזה האחרון. אנשים רבים שגדלו בפנימיות או בבתים שבהם הכל-כלול ועדיין הצליחו ללמוד לבשל או לפחות לגגל איך להרכיב ארוחה פשוטה. אבל אלו שבוחרים להשאר בורים ואז מבקשים מהחברות שלהם, נשותיהם, בנות זוגן לבשל ולגהץ ולטפל בהם בעצם משתתפים בצורה מאוד מתוחכמת של שנאת נשים שמטילה על נשים עול עם עבודה רגשית סוחטת והעבודה הזו היא אפילו עוד יותר חסרת הכרת תודה לנשים צעירות רווקות מאשר לאמהות. ההנחה שכאישה צעירה את אמורה כבר להיות סגורה על החיים שלך וגם להיות מסוגלת לטפל בגבר בוגר שאיתו אין לך בכלל עדיין קשרי משפחה היא סוחטת רגשית.

אז בפעם הבאה שאתה שואל את חברה שלך אם היא יכולה לגהץ לך מהר איזו חולצה בגלל שאתה "ממש גרוע בגיהוץ" פשוט לא. עצור ותחשוב על מה שהרגע עשית.

האם אתה באמת כזה חסר יכולת או רק עושה את עצמך? האם אתה לא פשוט מרשה לעצמך להיות עצלן כי יש מישהי אחרת שבאופן מסורתי נעשתה אחראית לאי-היכולת הגברית שלך?

1Comment
  • מיש
    Posted at 23:33h, 11 דצמבר להגיב

    זה נהיה מגוחך באיזשהו שלב. עבודות בית הן לא מדע טילים. כתבת "צורה מתוחכמת של שנאת נשים" אבל זה אפילו לא מתוחכם. אין דרך לאדם ללא נכות רלוונטית לומר "אני צריך שינקו אחרי כי אני לא מסוגל ךעשות את זה בעצמי" בלי להישמע אידיוט.

Post A Comment