שולפת צפורניים | קודם כל – רד ממני
1755
rtl,post-template-default,single,single-post,postid-1755,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,vertical_menu_enabled,qode-title-hidden,qode_grid_1300,side_area_uncovered_from_content,qode-content-sidebar-responsive,qode-child-theme-ver-1.0.0,qode-theme-ver-13.4,qode-theme-bridge,disabled_footer_top,disabled_footer_bottom,wpb-js-composer js-comp-ver-5.4.5,vc_responsive

קודם כל – רד ממני

אם דרכת על רגלי, עליך לרדת מרגלי.

אם דרכת על רגלי מבלי להתכוון, עליך לרדת מרגלי.

אם דרכת על רגלי מבלי לשים לב, עליך לרדת מרגלי.

אם כולם בתרבותך דורכים על רגלי, תרבותך נוראית, ועליך לרדת מרגלי.

אם אתה חולה במחלת הדריכה על רגליים, וזה גורם לך לא להיות מודע לכך שאתה דורך על רגליים, עליך לרדת מרגלי.

אם באירוע יש חוקים שנועדו למנוע מאנשים לדרוך על רגליים, עליך לפעול לפיהם.

אם אתה חושב שלמרות החוקים לא תוכל להימנע מדריכה על רגלי א/נשים, עליך להימנע מהגעה לאירוע עד שתמצא לכך פתרון.

אם אתה דורך על רגליים באופן סידרתי, ואתה מרגיש מחויב לדריכה על רגלי א/נשים כי אתה פשוט כה מגניב והם בין כה לא באמת א/נשים, אתה אדם רע, עליך להפסיק להשתמש בתירוצים העלובים האלה, ובנוסף, עליך לרדת מרגלי.

מבינים? זו הסיבה שאני לא מתמקדת בסיווג פגיעות ובהבנת הסיבות לפגיעות. הקורבנות נפגעים/ות באותה המידה בכל מקרה.


פורסם במקור על ידי הרשלה אוסטרופולר, כתגובה על פוסט שדיבר על הטרדה מינית בכנס גיקים – אשר הוביל להתפוצצות מאוד גדולה בקהילת המד"ב/פנטזיה בארה"ב, ושבעקבות אירוע ההטרדה מארגני האירוע ורבים מהמשתתפים/קהל יעד תמכו במטרידן והביאו הרבה טענות למה הכוונות שלו היו טובות.

גישה זו כמובן לא ייחודית לנושא הטרדה מינית, והיא נכונה לכל גילוי של יחס דכאני – בין אם מיזוגניה, גזענות, טרנספוביה, הטרוסקסיזם, או אחרים. כשאתםן דורכים על מישהי, באותו רגע הכוונה שלכם באמת לא חשובה – אתם צריכים קודם להפסיק. אחרי זה להתנצל. אחרי זה אפשר לברר אם הכוונות רלוונטיות, למשל – להמשך תקשורת או יחסים. אבל קודם כל – עליך לרדת מרגלי. 


תרגום: Dan Veg
No Comments

Post A Comment