שולפת צפורניים | על אזהרות טריגר
594
rtl,post-template-default,single,single-post,postid-594,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,vertical_menu_enabled,qode-title-hidden,qode_grid_1300,side_area_uncovered_from_content,qode-content-sidebar-responsive,qode-child-theme-ver-1.0.0,qode-theme-ver-13.4,qode-theme-bridge,disabled_footer_top,disabled_footer_bottom,wpb-js-composer js-comp-ver-5.4.5,vc_responsive

על אזהרות טריגר

תרגום: אפרת יעקב
מקור: http://fuckyeahtriggerwarnings.tumblr.com/resources

trigger_warning1שאלה: מה זה אומר טריגר?

תשובה: כשם עצם, "טריגר" הוא משהו (לדוגמא, תמונה או תיאור מילולי) שמעורר  בקרב א.נשים מסויימות.ים  התקפי פאניקה/ חרדה או פלאשבקים בקרב נפגעי אלימות/אונס/התעללות. כפועל,  להפעיל "טריגר" זה לעורר  את התגובה הזאת (לדוגמא, "התמונה הזאת מהווה טריגר עבורי"). בעיקרו של דבר, מישהי.ו אשר חשים טריגר לנוכח תמונה או סיפור מסויים היא.וא מרגיש.ה כפי שהן.ם הגיבו לאירוע הטראמותי מעברם ולא למקרה הספציפי.

שאלה: מתי צריך אזהרת טריגר עבור אלימות/אונס/התעללות?

תשובה: כל פעם שאת.ה כוללים.ות תיאור מפורש של המניעים עבור השתלשלות האירועים, או תגובה מיידית של הנפגע.ת לאחר המקרה.

שאלה: באיזה שלב של אזכור אלימות/אונס/התעללות צריך טריגר?

תשובה: כאשר זה נהפך להיות תיאורי, בין אם זה באמצעות ההקשר או הפרטים המתארים את האלימות/אונס/התעללות.

שאלה: האם עליי להשתמש בטריגר עבור פוביות נפוצות?

תשובה: כן.

שאלה: מה הם הדברים האחרים שדורשים אזהרת טריגר?

תשובה: פגיעה עצמית, התאבדות, איומי מוות או אלימות, ביוש שמנים.ות, התייחסות למשקלו.ה של מישהי.ו ספציפי או לכמות קלוריות הקיים בפריט מזון מסויים המופיע בפוסט (לדוגמא, איך את.ה אוכלים.ות את זה? תראו איך את.ה נראים.ות).

שאלה: מה לגביי טריגרים שקשה לצפות מראש שהם כאלו?

תשובה: בתקווה שקריאת הפוסט הזה יעניק לך תחושה מתי את.ה יכול.ה לצפות שחלק מהקוראות.ים יחושו טריגר. אך עם זאת, פחות או יותר כל דבר "יכול" להוות טריגר פוטנציאלי ולעורר הפרעת דחק פוסט טראמותית. לצערנו, ככה עובד תהליך עיבוד הטראומה. בסופו של דבר אין פתרון מושלם, אך עם זאת חשוב לזהות את הדברים בעלי הסיכוי הגבוהה ביותר לעורר טריגר (למשל, תיאור אונס) מאשר אחרים (למשל, תמונה של מיטה). שים.י אזהרת טריגר עבור הדברים הנפוצים יותר.

שאלה: האם א.נשים עדיים אחראיות.ים למעשיהם.ן כאשר הטריגרים מופעלים?

תשובה: בהחלט כן.


אזהרת טריגר יכולה להיות נחוצה גם למקרים שלא צוינו כאן, כל אחד.ת מאיתנו חווה דברים שונים בחייו ולכן הטריגר יכול להיות מופעל אצל א.נשים שונות.ים מבלי שנידע אפילו. אך, כל עוד מישהי.ו אומר.ת שהיא.וא חש.ה שהכתבה/תמונה או כל דבר אחר מעורר אצלו.ה טריגר יש להתחשב בה.ו. ולהוסיף אזהרת טריגר. אין להתווכח עם א.נשים על למה הכתבה/תמונה מפריע.ה לו.ה  בגלל הסיבה שלך זה לא מפריע.

1Comment
  • אורימן
    Posted at 02:06h, 21 מרץ להגיב

    קראתי אך לא באמת הבנתי, אפשר בבקשה דוגמאות מהחיים?
    דוגמאות לפוסטים ו/או קומנטים אמיתיים שכוללים אזהרות טריגר בראשם.

Post A Comment