שולפת צפורניים | מה היה הורג אותך להגיד כן?
1347
rtl,post-template-default,single,single-post,postid-1347,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,vertical_menu_enabled,qode-title-hidden,qode_grid_1300,side_area_uncovered_from_content,qode-content-sidebar-responsive,qode-child-theme-ver-1.0.0,qode-theme-ver-13.4,qode-theme-bridge,disabled_footer_top,disabled_footer_bottom,wpb-js-composer js-comp-ver-5.4.5,vc_responsive

מה היה הורג אותך להגיד כן?

כשהייתי בשנה הראשונה בקולג' ואחותי היתה בכיתה ח' היה ילד שלמד איתה בשני שיעורים (אם אני זוכרת נכון בשעה השלישית והשביעית) שהיה מציע לה לצאת איתו בכל יום ויום. כל יום במשך כל השעות שלמדו יחד היא היתה אומרת לו שוב ושוב "לא". היא לא הלכה סחור סוחר, היא לא המציאה שיש לה חבר, רק אמרה לו "לא".

יום אחד בשעה השלישית, לאחר שנדחה מספר פעמים, הוא אמר: "יש לי אקדח בלוקר, אם לא תגידי כן אני ארה בך בשיער הבא". היא סרבה שוב, אבל מייד אחרי שנגמר השיעור היא הלכה למשרד המנהלת וסיפרה להם מה קרה. הם חיפשו בארונית שלו ומצאו רובה בילקוט שלו.

כשהוא נעצר, כמה מחבריה של אחותי (חלקן גם בנות) אמרו לה שהיא היתה אנוכית לומר כל כך הרבה פעמים "לא". שבגללה כל בית הספר היה בסכנה. שזה לא היה הורג אותה להגיד "כן" ולתת לו הזדמנות אבל בגלל שהיא היתה כל כך רעה אליו, הוא איבד את עשתונותיו. רבים מחבריה הבנים אמרו שבגלל "בחורות כמוה" יש לנשים שם של טיזריות.

לא היה הורג אותה לומר כן?!?
אם אדם מוכן לירות במישהו כי אמרה לו "לא" מה יקרה לנשמה המסכנה שתגיד "כן"? מה יקרה בפעם הראשונה שהם לא יסכימו על משהו? מה יקרה בפעם הראשונה שהיא לא תרצה לקיים יחסי מין? שתגיד שהיא לא במצב הרוח? כשהם יפרדו?

שנים מאוחר יותר בשנה האחרונה בלימודים, הייתי הבת היחידה בקורס "משפט פלילי" המורה שהיה סמל משטרה בדימוס, סיפר לנו סיפור על בחורה שהוא הכיר. כשהיא היתה בתיכון היה בחור שללא ספק היה דלוק עליה והוא גרם לה לאי נוחות. יום אחד הוא לבסוף אזר אומץ להציע לה לצאת איתו והיא אמרה לא

למחרת, הוא פשוט שלף אקדח ומול כולם איים להרוג אותה אם היא לא תצא איתו. הוא הופל לקרקע והאקדח נלקח ממנו.
כאשר המורה שאל את הכיתה מי לדעתם אשם בפשע, אני הייתי היחידה בכיתה שאמרה שהנער הוא האשם. כל הסטודנטים האחרים בכיתה (שכולם היו בנים) אמרו כי הנערה אשמה, שאם היא היתה אומרת "כן" הוא אף פעם לא היה "מאבד את זה" ומביא איתו אקדח מלכתחילה ומנסה להרוג אותה. כאשר המורה שלי אמר להם שהם טועים ושזה מה שלא בסדר בחברה, כי כל פעם שבן לבן מבצע פשע אז מישהו או משהו אחר אשם (מוסיקה, טלויזיה, משחקי וידאו, הקורבן) סטודנט אחד הרים את ידו ואמר פשוטו כמשמעו: "אבל אם מישהו היה מעיף לי אגרוף ואני חובט בו בחזרה, מי אשם בקטטה? הוא, לא אני. זו הגנה עצמית. היא התחילה את זה אז כל דבר שקורה לה הוא בתגובה לפעולות שלה. זו פשוט סיבה ותוצאה."

למרות שהוא בילה את שארית הקורס כדי להכניס לבנים לראש שאתה תמיד אחראי למעשים שלך ושמותר לנשים לומר "לא"  ושנשים לא חייבות לצאת איתם, הם סיימו את הקורס צוחקים על איזה אידיוט המורה הזה היה וכמה שאין לו מושג בכלל כמה כואב זה להידחות.

אז עכשיו יש לנו ירי חדש בבית ספר, המבוסס שוב רק על העובדה שאיזה בחור לא יכל "להשיג סקס" ואני רואה גברים, בנים, מוחאים לו כפיים, ואם הם לא מוחאים לו כפיים אז הם מניחים שכל הנשים אשמות. בדיוק כמו שהחברים של אחותי עשו. בדיוק כמו הבנים בקורס "משפט פלילי" . זה לא משהו שהוא נדיר. זה לא משהו שאף פעם לא קורה, או שקבוצה נבחרת של גברים מרגישה זכאות לנשים עד כדי כך שכשהן אומרות "לא" זה לא רק הדבר הגרוע ביותר שאשה יכולה לעשות, אלא שזה גם נחשב אפילו סוג של "הגנה עצמית" כאשר הם מבצעים פשע כלפיה (בין אם זה אונס או רצח כתגובה לדחיה).

בנות נהרגות על שמסרבות להזמנה למסיבת הסיום של בית הספר, נשים נהרגות כשהן אומרות "לא" לגברים. גברים יוצרים אוירה בה נשים מפחדות לומר "לא" ואתם יודעים מה החלק הגרוע ביותר? הם עושים את זה בכוונה! הם רוצים שהחברה תהיה ככה, הם רוצים שנשים תגדנה "כן" לגמרי מתוך פחד. גם הנערים והגברים שאינם מגיעים לבית הספר עם רובה ואומרים: "ובכן, אתה יודע, אני לא הייתי עושה את זה, אבל אתה חייב להודות שאם היא פשוט הייתה אומרת כן…"

אז אם אתה גבר ואתה מגן על הפעולות של הגברים האלו או ממציא להם תירוץ, או שאתה מכחיש את מה שקרה באמת או בכל דרך שהיא מטיל אשמה על נשים, כל בחורה שאתה מכיר, כל אשה שאתה אוהב, חושבת עכשיו לעצמה שאתה גם עלול לאבד את העשתונות שלך ולהרוג אותה ביום מין הימים אם היא תגיד "לא" – הרגע אבדת את אמונתה בך ואתה יודע מה? מגיע לך לאבד את אמונתה!

No Comments

Post A Comment