שולפת צפורניים | לגברים שהם בני ברית – עשרה דברים שאתם יכולים לעשות כל יום
393
rtl,post-template-default,single,single-post,postid-393,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,vertical_menu_enabled,qode-title-hidden,qode_grid_1300,side_area_uncovered_from_content,qode-content-sidebar-responsive,qode-child-theme-ver-1.0.0,qode-theme-ver-13.4,qode-theme-bridge,disabled_footer_top,disabled_footer_bottom,wpb-js-composer js-comp-ver-5.4.5,vc_responsive
גברים נגד אלימות

לגברים שהם בני ברית – עשרה דברים שאתם יכולים לעשות כל יום

שאלה נפוצה במרחבים פמיניסטים היא מה מקומם של גברים בפמיניזם. אין לכך תשובה חד משמעית – יש דעות בנושא כמספר זרמי הפמיניזם, אם לא כמספר הפמיניסטיות. אך תפישה די רווחת היא שגברים הם בני ברית של נשים במאבק הפמיניסטי. הם לא בדיוק אותו דבר – כי בכל זאת הם שייכים לקבוצה שמדכאת נשים, והם אינם חווים את אותם הדיכויים. אז מה זה אומר בעצם, להיות בן ברית? זה אומר שיש לך מקום, אבל זה גם דורש ממך מודעות מוגברת. להלן רשימה של עשרה דברים שגברים יכולים לעשות כדי להיות בני ברית טובים במרחבים פמיניסטים: 

1. הייה מודע לכמה מרחב אתה תופס לעתים קרובות, נגיד כשאנו יושבים באוטובוס, גברים נוטים לתפוס יותר מרחב מאשר נשים. יש מקרים שזה מפני שאנו פיזית יותר גדולים, אבל בהרבה מקרים זה בא מתחושת זכאות שלא הרווחנו – ושהיא גם לא מודעת. כשאתה נוסע בתחבורה ציבורית או יושב במרחב משותף, תשווה את המרחב שגברים תופסים לעומת נשים, וזכור כי הגודל הפיזי שלך גם יכול להיות דבר מאיים.

2. למד לקחת צעד אחורה… מגיל צעיר, מעודדים בנים להביע דעות ולדבר כאשר אנו מרגישים שיש משהו שצריך להיאמר. אבל – זה יכול להוביל להשתלטות על שיחה. במקום זאת, נסה לא לדבר. תן לאחרות לדבר קודם. ואם הן אומרות משהו שחשבת להביע, אזי אין כבר צורך שתאמר זאת.

3. וגם צעד קדימה! השתמש בקולך לטוב – כאשר אתה שומע גברים אחרים מספרים בדיחות סקסיסטיות או אומרים דברים שתומכים במיתוסים על אונס, או משתמשים במילים מקטינות כלפי שורדות אלימות משפחתית או מינית – תתערב. תהיה אולי מופתע כמה אמירה כמו "לדעתי זה בכלל לא מצחיק" יכולה להיות אפקטיבית (ומוערכת!).

4. השתתף באירועים פמיניסטיים אם זה מרחב פתוח לגברים, הבע את תמיכתך ע"י הגעה לאירועים עם סופרות פמיניסטיות, פסטיבלי סרטים, מופעים וכדומה.

5. תמוך במדיה פמיניסטית אם אנו באמת רוצים למגר את תרבות האונס, אנו חייבים לפרק אותה. תמיכה באלטרנטיבות לתקשורת מיינסטרימית תאגידית היא בחשיבות עליונה. עשה מנוי ל-Bitchmagazine, רכוש כרטיסים לסרטים עם דמויות שלא תואמות נורמות מגדריות, קנה אלבומים של אומניות פמיניסטיות, כמו שאומרים: "הכסף מדבר", ואם חברות יראו שסרטים ומוסיקה פמיניסטיים מרוויחים להם כסף, הם ימשיכו לייצר אותם.

 6. התנדב! אם יש לך זמן ויכולת, התנדב בארגון שפועל נגד אלימות מינית או אלימות במשפחה. *חובה* שגברים יעשו עבודה זו. ברוב המקרים, זהו גבר שמחולל את האלימות. זה פשוט סוג של כנות. התקשר למרכזים שפועלים נגד אלימות ושאל איך אתה יכול לעזור. יתכן ולא תוכל לעבוד עם שורדות אלימות באופן ישיר, אך תוכל לעשות עבודה מונעת – שכוללת דיבור עם גברים אחרים – וזה דבר באמת חשוב.

7. עשה את המרחב שלך פמיניסטי אנו לא רוצים לתפוס יותר מרחב ממה שצריך, אלא לעשות את המרחב שיש לנו לפמיניסטי. אם אתה עובד במשרד, תקדם הדרכה בנושאי הטרדה ו/או תקיפה מינית. שים פוסטר באיזור שלך שתומך בשוויון מגדרי. אם אתה שייך לארגון חברתי כלשהו, תוביל פרוייקטים לטובת מרכזי סיוע או מקלטים לנשם מוכות. ניתן לעשות דברים כאלה בכל מרחב ומקצוע, ולא רק מקצועות סוציאליים.

 8. הייה צופה אקטיבי כמובן, אם אנו רואים תקיפה, ראוי להתערב. אך אלימות מינית מתקיימת בהרבה רמות. הטרדה מילולית ונגיעות ברחוב ובמרחב הציבורי הן גם אלימות מינית, למרות שהן די מקובלות בחברה. אם אתה רואה גבר מדבר עם אישה שהוא לא מכיר, שאל את האישה האם הגבר מטריד אותה. אם אתה רואה גבר תופס באישה, אמור לו לעזוב אותה במנוחה. ההתנהגויות הללו ממשיכות לקרות כי רוב הגברים שמתנהגים כך מעולם לא חוו התנגדות לכך מצד גבר אחר. באותה מידה, גם הביטחון שלנו חשוב, אז תתערב רק אם אתה מרגיש מסוגלות לכך. אנו לא גיבורי על ואין חובה עלינו להיות מספיק "חזקים" לפתור את הכל. ביטחון אישי מעל הכל.

 9. שקף את סוג הגבריות שהינך רוצה לראות בעולם אם ברצוננו למחוק את האסוציאציה בין גבריות לאלימות, חובה עלינו לדמות את סוג הגבריות שאנו רוצים לראות. ז"א לאפשר לעצמנו להיות פגיעים, להיות מטפחים ותומכים בילדים, לקחת אחריות על פעולותינו, ולהתנצל כאשר אנו פוגעניים. זה גם אומר לתמוך בגברים שהם "מחוץ לקופסה המגדרית", וכן בנשים ובא/נשים נון-קונפורמיותים מגדרית. אם נמשיך לשמר את האיכויות השליליות של גבריות, לא נוכל לשנות אותה.

 10. טול אחריות זהה את הדרכים בהן אתה מדכא. בדוק את עצמך כל הזמן. להיות בעל ברית זה אומר ליטול אחריות כלפי פמיניסטיות ומי שמזדהה כאישה ולאנשות נון-קונפורמיות מגדרית. גם כאשר כוונותינו טובות, אנו טועים. לעתים קרובות. ככה עובדת פריווילגיה. בסופו של דבר – תמיד נמשיך ל-unlearn סקסיזם. להיות בעל ברית *זה תהליך לכל החיים*, והתחלת לפסוע בדרך ליצור עולם בטוח יותר לנשים וילדות (וכמובן גם לגברים וילדים). זה ראוי להערכה. אבל, זה לא אומר שמגיע לנו שבח והלל על כך שאנו עושים עבודה שראוי שנעשה אותה, על כך שאנו נוטלים אחריות. וודא שאתה מקיים ביקורת עצמית, שאתה מודע לעצמך, שאתה לומד נושאים רלוונטיים ויודע לדבר ולפעול באופן נכון.


הרשימה הופיע במקור כאן: http://profeministbro.tumblr.com/post/35071473996/male-ally-tips-things-you-can-do-every-day

גברים נגד אלימות

No Comments

Post A Comment