שולפת צפורניים | 'זדיינו עם הכוונות הטובות שלכם
42
rtl,post-template-default,single,single-post,postid-42,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,vertical_menu_enabled,qode-title-hidden,qode_grid_1300,side_area_uncovered_from_content,qode-content-sidebar-responsive,qode-child-theme-ver-1.0.0,qode-theme-ver-13.4,qode-theme-bridge,disabled_footer_top,disabled_footer_bottom,wpb-js-composer js-comp-ver-5.4.5,vc_responsive
כוונות טובות

'זדיינו עם הכוונות הטובות שלכם

כוונות טובות. מה זה נמאס לי מכוונות טובות.

כל פעם שמישהו נכנס לאחת הקבוצות או הדפים שאני מנהלת, ואומר משהו גזעני או טרנספובי או סקסיסטי או [מלאו את החסר עם איזה בולשיט דכאני], ומצביעים להםן על הבעייתיות, לא רק שאני/אנו נאלצות לספוג את התפרצות הרגשות הפגועים ו"אני בעצם הקרבן פה" של מי שאמר/ה את זה ("אתם משתיקים אותי!" "אתן המדכאות פה כי אתן שוללות את זכותי לדעה שונה!" "זו אלימות מה שקורה פה! "את דיקטטורית!" (כן, אני סטלין))… לא רק זאת, אלא אז מגיעה מקהלת התומכות: "הוא לא התכוון להעליב אף אחת, היו לו כוונות טובות!" אה, סליחה, זה כנראה באמת מוחק את הפגיעה, אם כך.

אז זה מה שיש לי להגיד על כוונות טובות: 'זדיינו עם הכוונות הטובות שלכם.

אם יש לכם "כוונות טובות" זה אומר אחד או יותר מהדברים הבאים:

  1.  אתם מנסים לגרום לעצמכם להרגיש יותר טוב ע"י זה שאתם עושים איזה בולשיט פטרוני.  אתם לא ממש *רואים* את הקבוצה לה אתם כביכול מנסים לעזור לדכא, אתם בעצם מחזקים את   המצב הקיים (שהוא היררכי, פטריארכלי, ומבוסס על יחסי כוח לא שוויוניים). יש סיכוי טוב שאתם מנסים להיות אביר לבן, מחפשים עוגיה,  או מסגבירים. או סתם מתנהגים כמו שמוקים ליברלים.
    .
  2. אתם מרוכזים בעצמכם/מתנהגים באופן אנוכי. אולי אנחנו משתדלים לפעול עפ"י כלל הזהב ולהתייחס לאחרים כפי שהיינו רוצים שינהגו בנו, או ללכת יום בנעליהם, או איזו קלישאה אחרת על איך להתייחס לזולת. אבל באמת – לכל אחד מאיתנו יש תהליכים שונים דרכם אנו מעבדות מידע ופילטרים שונים למילים ומעשים, ואלה מושפעים ע"י חוויית חיים, כמו הבדלים במין, מגדר, מעמד, עדה, דת… אתה פשוט לא תקבל נקודות על כך שאתה כופה את הרעיונות *שלך* לגבי סוגיות על אחרות, במיוחד אם אתה מתכוון להיעלב אם הן לא מעריכות את ההשקפה שלך כמו שרצית.
    .
  3. אתם קובעים לאחרות מה טוב ומה רע להן… אם זה לא דכאני, אז מה כן? אם אתה מנסה להיות בן ברית, אז קודם תיקח את הזמן ללמוד מה חברות הקבוצה שבאת להזדהות איתה רוצות בכלל, למען השם. תלמד מה הנקודות הרגישות. אל תצא מהנחות שמבוססות על החוויות *שלך*. אל תתפרץ לשם עם הנסיון שלך, הטוב או הרע…זהו האקטביזם שלהן, ואתה זוכה לתמוך ולעזור – *אם* הן רוצות את תמיכתך, ורק *איך* שהן רוצות את תמיכתך. לא אתה קובע.
    .
  4. לא עשיתם שיעורי בית. אקטיביזם זה בראש בראשונה מודעות. אל תיכנס למצב חדש לך ותתיז לכל הכיוונים את ההתעוררות המאוד מרגשת שלך. האם קודם למדת מה מטרת הקבוצה? מה החוקים שלה? מה מקובל שם ומה לא? האם חברות הקבוצה *רוצות* לחנך חדשות/ים, או מעדיפות את השיח השוטף שלהן ואת האקטיביזם שלהן? כי יש הרבה מקומות ברשת שניתן ללמוד בהם, זה לא חייב להיות *כאן ועכשיו*. על פי הלו"ז והדרישה שלך. אני בטוחה שכל קבוצה אקטיביסטית תעריך את הרצון לשאול וללמוד, ויעדיפו יותר אם תבקש הפניות ותציג את נכונותך לעזור, מאשר שתיכנס בביטחון לא מבוסס שאתה יודע יותר ממה שהינך באמת יודע, ותרעיף עליהן את בורותך. אין שום תירוץ לדורסנות כזאת.

אז תזכור:

תוצאות חשובות יותר מכוונות, ולא להפך.

 GoodIntentions

תרגום של פוסט מקור בבלוג Femina Invicta.

No Comments

Post A Comment