שולפת צפורניים | אין דרך נשית ל…
2164
rtl,post-template-default,single,single-post,postid-2164,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,vertical_menu_enabled,qode-title-hidden,qode_grid_1300,side_area_uncovered_from_content,qode-content-sidebar-responsive,qode-child-theme-ver-1.0.0,qode-theme-ver-13.4,qode-theme-bridge,disabled_footer_top,disabled_footer_bottom,wpb-js-composer js-comp-ver-5.4.5,vc_responsive

אין דרך נשית ל…

מאת: מקלאוד.

ישנו עמוד פייסבוק הנקרא: אין דרך נשית ל… על גולשי הדף להשלים את השורה בכל הדברים שהם חושבים שאין דרך נשית לעשותם. הדוגמאות הן רבות ולא מגוונות. למשל: אין דרך נשית לאכול המבורגר, אין דרך נשית לחנות ברוורס, אין דרך נשית להוציא את התחתונים מהתחת, אין דרך נשית לצאת משירותים עם עיתון, לתקוע גרפס, להפליץ ושאר סטריאוטיפים מקסימים.

אין לי כל ספק כי מטרת העמוד או יותר נכון גישת העמוד היא שוביניסטית מוחלטת, ילדותית, טיפשית וזה. ולמרות זאת, אני חושבת שבכל זאת יצא פה משהו מאוד מעניין, למעשה אני מסכימה איתם. אסביר. אני חושבת שנוצרה פה במקרה, אפשרות קריאה חתרנית, שמאפשרת הצצה לתוך חוסר ההיגיון של החלוקה המגדרית הבינארית.

לפי התפיסה החברתית המקובלת, נשיות היא מקבילה של עדינות, רוך, אכפתיות, יופי, עדנה ועומדת בניגוד מוחלט לגבריות החזקה, ראציונאלית, היציבה, האיתנה והמחוספסת. על בסיס ההיגיון החברתי הזה פועל הדף: אין דרך נשית ל… וכך הם מסיקים בקלות כי אין דרך נשית להפליץ, בעודך מופת של נימוס והליכות. והרי כיצד תוכלי לאכול משהו מלכלך ומלא בקלוריות, כאשר עליך להיות פרח ענוג.

ובכל זאת, כל הנשים אוכלות, כל הנשים מפליצות וכל הנשים עושות שאר דברים שנחשבים לא נשיים, כמו להרוויח כסף ולקחת את האוטו למוסך.

אז משהו במשוואה לא נכון. צריך לשנות את אחד הצדדים של המשוואה כדי שהיא תהיה הגיונית. או שנשים מעולם לא הוציאו זוג תחתונים מהתחת (לא, ללכת להוציא אותם מהתחת בשירותים זה לא נחשב – כי אין דרך נשית לעשות את זה, כלומר, נשים לא יכולות לעשות את זה, גם לא במקום פרטי) או שהן כן הוציאו זוג תחתונים מהתחת ואז הן לא נשיות. הן לא. כל הנשים לא. גם אני. כולנו חטאנו באין ספור מן החטאים האיומים שמצוינים בדף הפייסבוק. אף אחת מאיתנו לא חפה מפשע. גם מי שעושה את הדברים בציבור וגם מי שעושה אותם בפרטיות. אין דרך נשית לחיות את החיים האלו. את לא יכולה לעבור את כל החיים שלך כשאת מנסה להחניף לכל מבט שבוחן אותך, לחייך תמיד ובלי הפסקה, להיות נחמדה, מארחת, מטופחת, דואגת, מכילה, ריגשית אבל לא רגשנית, אכפתית אבל לא אמוציונאלית והיסטרית מידי, כל חייך לנסות ללכת בשיווי משקל על חבל ההתנהגות-המגדרית-החברתית-המקובלת הדק.

אז נכון, אין דרך נשית. אין דרך נשית לעשות שום דבר. יש כל מיני נשים, נערות, בנות וילדות וכל אחת מהן עושה כל מיני דברים וישנם גם דברים שהיא לא עושה אבל חברה שלה כן. וכל אחת מהן עושה את זה בדרכה שלה. לפעמים הן עושות דברים ממש אותו הדבר ולפעמים לגמרי הפוך אחת מן השנייה. והן כולן נשים. זה רק שאת המושג הזה של נשיות אחת, צרה, חונקת, מגבילה, לא מאפשרת, חסרת מעוף, חסרת סוכנות, צריך להרחיב ולחדש ולאוורר.

No Comments

Post A Comment