שולפת צפורניים | הצהרת פמיניזם כולל-טרנס*
737
rtl,post-template-default,single,single-post,postid-737,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,vertical_menu_enabled,qode-title-hidden,qode_grid_1300,side_area_uncovered_from_content,qode-content-sidebar-responsive,qode-child-theme-ver-1.0.0,qode-theme-ver-13.4,qode-theme-bridge,disabled_footer_top,disabled_footer_bottom,wpb-js-composer js-comp-ver-5.4.5,vc_responsive

הצהרת פמיניזם כולל-טרנס*

מקור: http://feministsfightingtransphobia.wordpress.com/the-statement/

אודות ההצהרה:

אנחנו גאות להציג הצהרה קולקטיבית שהיא, למיטב ידיעתנו (ונשמח מאוד לטעות בעניין) הראשונה מסוגה. בפוסט זה תמצאו הצהרה של סולידריות פמיניסטית עם זכויות טרנס*, עליה חתומות פמניסטיות/וומניסטיות (womanists) ממדינות שונות, אשר ברצונן לאשש שפמיניזם/וומניזם הינו – ואמור להיות – בית לאנשות טרנס* כמו גם אנשות סיס. חתומות עליה אקטיביסטיות, בלוגריות, אמנים, ואנשות מתחומים רבים – 892 חתימות נכון לתאריך 29 אוקטובר, 2013, שזה כולל 825 אידיווידואלים ו-65 ארגונים. מה שיש לכולנו במשותף היא האמונה שעל פמניזם לברך נוכחות של אנשות טרנס* בקרבה, ושאנשות טרנס* הן חלק בלתי נפרד והכרחי ליעוד הפמיניסטי לקדם זכויות של נשים וקבוצות אחרות החוות דיכוי, ניצול, או שבאופן אחר נדחקות לשוליים ע"י מערכות ואנשים פטריארכלים ומיזוגנים.

אם את בלוגרית/כותבת/אקדמאית/מחנכת/אמנית/אקטיביסטית/או בכל אופן אחר בעמדת השפעה על השיח הפמניסטי/וומניסטי, וברצונך לחתום על ההצהרה, אנא היי איתנו בקשר! ניתן להשתמש בטופס בעמוד הקשר באתר, או לכתוב לנו בדוא"ל. נשמח לשמוע ממך.

הצהרת פמיניזם כולל-טרנס*

אנו החתומות מטה, חוקרות, סופרות, אמניות, ומחנכות טרנס* וסיס, רוצות באופן פומבי ופתוח לאשר את המחוייבות שלנו לפמיניזם טרנס*-אינקלוסיבי.

ראינו בזמן האחרון עלייה ניכרת בפעולות טרנספוביות ברשת ומחוצה לה: ספר חדש של שילה ג'פריס בהוצאת רוטלדג'; המכתב האנונימי המאיים שנשלח לדאלאס דני לאחר שהיא וד"ר ג'יימסון גרין הביעו בפני רוטלדג' את דאגתם לגבי התכנים של הספר; ההצהרה שקיבלה תפוצה נרחבת למדי תחת הכותרת "שיח אסור: השתקת ביקורת פמיניסטית על מגדר", עליה חתומות, לצערנו, מספר פמיניסטיות מובילות. כל זה קורה באקלים של טרנספוביה ארסית שנגלתה לאחר סיקור המשפט של צ'לסי מאנינג וגילויה לאחר מכן בקשר לזהותה המגדרית, כמו גם מספר רציחות של נשים טרנסג'נדריות לא-לבנות, כמו איסלן נטלס ודומיניק ניוברן, הנפגעות האחרונות בשורה מאוד ארוכה של מקרי אלימות נגד נשים טרנס לא-לבנות לאורך ההסטוריה. בהינתן ריבוי מקרים כאלו, חשוב ביותר שנישא קול בתמיכה לפמניזים שתומך באנשות טרנס*.

אנו מחוייבות להכרה וכבוד למבנה המורכב של זהות מינית/מגדרית; להכרה בנשים טרנס* כנשים והכללתן בכל מרחב נשי; להכרת גברים טרנס* כגברים ודחיה של כל הגדרה של גבריות שאינה כוללת אותם; להכרה וקבלה של אנשות ג'נדרקוויר, לא-בינאריות; למחקר קפדני, מחושב, ומעמיק בנושאי מגדר, מין, ומיניות, כזה שמכיר באנשות טרנס* כמומחיםות לחוויותיהםן וחייהןם ואשר מקבל את הלגיטימיות הבסיסית של חייהןם כאינה נתונה לויכוח; ולמלחמה באידיאולוגיות התאומות של טרנספוביה ופטריארכיה בכל צורותיהן.

פמיניזם טרנספובי מתעלם מההזדהות של אנשות טרנס* רבות כפמיניסטיות, ואת ההזדהות של נשים סיסג'נדריות פמיניסטיות רבות עם אחיותיהן ואחיהן, חבריהן ואהובותיהן הטרנס*; הפמיניזם יותר מידי פעמים דחה את האנשות הללו, ולא להפך. פמיניזם טרנספובי מתעלם מהלחצים ההיסטוריים שהופעלו על אנשות טרנס* ע"י הממסד הרפואי לאימוץ נראות והתנהגות מגדרית סטריאוטיפית כדי לקבל את "מתנת" הסיוע הרפואי לו כל בןת אנוש זכאית. בזה שהן ממצבות את המושג "אישה" כזהות קוהרנטית, יציבה שאת גבולותיה הן זכאיות למשטר, פמיניסטיות טרנספוביות דוחות את הניתוח האיטרסקשיונלי (intersectional), ומציבות את כל הזהויות האחרות כנחותות לנשיות, ואת כל הדיכויים האחרים ככפופות לפטריארכיה. הן מסרבות להכיר בכוח והפריווילגיות שלהן עצמן.

אנו מכירות בכך שפמיניסטיות טרנספוביות השתמשו באלימות ואיומים נגד אנשות טרנס* ובני/בנות זוגן, ואנו מגנות התנהלות זו. אנו מכירות בכך שרטוריקה טרנספובית יש השפעה שלילית ומזיקה לחייהן הממשיים של אנשות טרנס*; לדוגמה, כליאתה של סיסי מקדונלד במתקן לגברים. כמו כן, אנו מכירות בנזק הספציפי שנגרם לאנשות טרנס* לא-לבנות, כאשר טרנספוביה משולבת בגזענות, ועם האלימות שהיא התוצאה מכך.

כשפמיניסטיות מדירות נשים טרנס* ממקלטי נשים, זה מותיר אותן חשופות לאלימות ומיזוגניה מתעללת מהסוג הנורא ביותר, בין אם במקלטי גברים, ברחובות, או במשפחות מתעללות. כשפמיניסטיות דורשות את הדרת הנשים הטרנס* משירותי נשים ומאלצות ג'נדרקווירימות לבחור שירותים ממוגדרים, הן יוצרות מצב בו השתתפות מלאה בספרה הציבורית היא כמעט בלתי אפשרית, ומשתפות פעולה עם נוקשות מגדרית שפמיניזם נלחמה בה היסטורית, ויוצרות מחסום נוסף למציאת תעסוקה. כשפמיניסטיות מלמדות טרנספוביה, הן שוללות מסטודנטימות טרנס* ממוסדות את ההזדמנות לרכוש השכלה ואת האפשרויות שהשכלה יכולה לפתוח בפניהן.

אנו גם דוחות מכל את הטענה שביקורת של טרנס*-אקטיביסטיות על התבטאויות והתנהגות טרנספובית "משתיקה" מישהי. ביקורת זו לא השתקה. אנו מכירות בעובדה שההתמקדות על רטוריקה אלימה האיומים שפמיניסטיות טרנספוביות טוענות שהן מקבלות מנשים טרנס* ברשת מתעלמת מהסטוריה של יותר מארבעים שנים של אלימות ומחיקה המכוונות כלפי אנשות מכל קשת הטרנס*. היא מתעלמת מהמדיניות המכוונת של מספר פמיניסטיות טרנספוביות ספציפיות של הטרדה והתעמרות באנשות טרנס*, ונשים טרנסג'נדריות במיוחד, בתקווה לגרור תגובות נזעמות, שמשמשות למצג שקרי של נשים טרנס* כצד המדכא, ונשים סיס כקורבנותיהן. היא מתעלמת מהחשיפה (אאוטינג) של נשים טרנס* בידי פמיניסטיות טרנספוביות, ומהנזק שנגרם להן והסכנה בה חשיפה כזו יכולה להעמיד אותן. והיא נשענת על רטוריקה הרסנית של אשמה, לפיה כל גילוי של רטוריקה אלימה – ולא משנה ע"י מי – וגם הכעס המוצדק של נשים טרנס*, מרשיעים באופן בוצתי את כל האנשות הטרנס* באשר הן, ומצדיקות את הדרתן ושלילת זכויותיהן.

בין אם אנו סיס או טרנס*, בעלות זהות בינארית או ג'נדרקווירית, אנו מסכימות כולנו ביחד שלא נרשה לשיח הפמיניסטי לסגת או לקפוא על מקומו. אנו נמשיך להתקדם בהבנתנו בנושאי מגדר, מין, ומיניות בדיציפלינות שונות. ובעוד אנו מכבדות את השיגיהן הגדולים ואת הקרבות הקשים שאקטיביסטיות בשנות הששים והשבעים נאלצו להלחם, אנו יודעות שאקטיביסטיות אלה לא היו מושלמות, ושאי אפשר להיעצר בנקודה החשובה שהן יצרו, אם ברצוננו לשמר יושרה אינטלקטואלית ומוסרית, ולהיות אפקטיביות פוליטית. וחשוב מהכל, אנו מכירות בכך שתיאוריות אינן חשובות יותר מחייהן האמיתיות של אנשות, ואנו דוחות כל תיאוריה לגבי מגדר, מין, או מיניות אשר מאיצה בנו להקריב את צרכיהן של כל קבוצה מדוכאת או שנדחקת לשוליים. אנשות יותר חשובות מתיאוריות.

אנו מתחייבות בזאת לייצר מקום לחייהן של אנשות טרנס* בשיעורינו, עבודותינו, יצירותינו, מחקרינו וכתיבתינו.

 

No Comments

Post A Comment