שולפת צפורניים | סוראיה נוליה: הדרך בה המערב רואה את רצח הנשים בהודו היא לעתים גזענית!
364
rtl,post-template-default,single,single-post,postid-364,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,vertical_menu_enabled,qode-title-hidden,qode_grid_1300,side_area_uncovered_from_content,qode-content-sidebar-responsive,qode-child-theme-ver-1.0.0,qode-theme-ver-13.4,qode-theme-bridge,disabled_footer_top,disabled_footer_bottom,wpb-js-composer js-comp-ver-5.4.5,vc_responsive

סוראיה נוליה: הדרך בה המערב רואה את רצח הנשים בהודו היא לעתים גזענית!

sorya-nulliahפורסם במקור ב-Genderbytes   תרגום: Sigal Galker

בהתייחס לתגובת המערב, [לרצח הנשים בהודו] אני חושבת שקיימים מספר גורמים הפועלים לכך. הודיות שחיות במערב, אפילו הפמיניסטיות והמשכילות ביניהן, לא מדברות על האלימות במשפחות ובקהילות שמהן באו. קיימת הכחשה עמוקה מאוד. אני חושבת גם שפמיניסטיות במערב לא מבינות לגמרי את המצב מכיוון שרצח הנשים בהודו נעשה במחתרת, הוא בלתי נראה ומוסווה על ידי הכחשה בצורה הכי מטורפת שלה. אני חושבת שכמעט בלתי אפשרי לתפוס את המספרים, את חוסר האנושיות ואת הטירוף של כל זה. אלו מהמערב שמודעים למצב אולי מקווים שיוכלו להפסיק אותו באורח פלא, כי מפחיד מדי להשלים עם המציאות.

אני חושבת שקיים גם אלמנט של גזענות וקולוניאליזם בדרך שבה רואים אלימות נגד נשים בתרבויות אחרות. ההשקפה המערבית על רצח הנשים בהודו היא שמדובר בבעיה "תרבותית", ולא בנושא של זכויות אדם. מסיבה כלשהי כולנו יכולים להסכים שבאושוויץ וברואנדה מתרחשת הפרה של זכויות אדם, אבל כשרצח עם מתבסס על מגדר יש נטיה לחשוב אחרת. זה מצביע על העובדה כי, בלי קשר למה שנגיד במערב, חייהן של נשים פשוט אינם חשובים כמו חייהם של גברים. וכאשר החיים של הנשים הללו אינם לבנים הערך שלהם אולי עוד יותר נמוך – כך שמיזוגניה חוברת לגזענות.

סוראיה נוליה היא אמנית פמיניסטית הודית-קנדית, המשתמשת באמנות שלה ככלי להעלאת מודעות לאלימות הפושה כנגד נשים וילדות בקהילות הודיות במערב. ב-2006 תערוכת היחיד שלה "Shakti" הוצגה במרכז Nina Haggerty  באדמונטון שבקנדה.

לראיון המלא >>

No Comments

Post A Comment