שולפת צפורניים | מה קרה כשסטודנטית באוניברסיטת דיוק "התגלתה" כשחקנית פורנו
1418
rtl,post-template-default,single,single-post,postid-1418,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,vertical_menu_enabled,qode-title-hidden,qode_grid_1300,side_area_uncovered_from_content,qode-content-sidebar-responsive,qode-child-theme-ver-1.0.0,qode-theme-ver-13.4,qode-theme-bridge,disabled_footer_top,disabled_footer_bottom,wpb-js-composer js-comp-ver-5.4.5,vc_responsive
בל נוקס

מה קרה כשסטודנטית באוניברסיטת דיוק "התגלתה" כשחקנית פורנו

האאוטינג באוניברסיטת דיוק, והדיון אודות הקבלה החברתית של מיניות נשית

הכל התחיל כאשר סטודנט בשם תומס בגלי צפה בסרט פורנוגרפי והבחין בנערה שנראתה דומה לסטודנטית שלמדה איתו. שם הבמה שלה היה בל נוקס. הסטודנטית הודתה שזאת אכן היא, והשביעה אותו לשמור על פרטיותה, אבל בגלי הפיץ את המידע ברחבי הקמפוס.

התגובה הצפויה והעצובה לכך הייתה מטח של תגובות אלימות ומבזות כלפי נוקס. המוני גברים צייצו כמה הם רוצים לזיין את שחקנית הפורנו מאוניברסיטת דיוק. ברחבי הקמפוס הופצו כרזות אנונימיות בהן נכתב שנוקס לא זכאית לפרטיות, כבוד או אפילו הגנה מאונס בגלל העיסוק שלה ("היא הייתה צריכה לדעת למה היא נכנסת" היה התירוץ השכיח).

ביוש מיזוגני לנוקס

כתגובה לכך, כוכבת הפורנו שפרטיותה הופרה התראיינה למגזין של האוניברסיטה (http://www.dukechronicle.com/articles/2014/02/14/portrait-porn-star) וסיפרה על הביטחון הכלכלי וההעצמה המינית שהיא שואבת מעבודתה.

נוקס התייחסה לשכר הלימוד הגבוה במיוחד באוניברסיטת דיוק (כ-$60,000), ופירטה למה מקצועות שהם לכאורה יותר מכובדים, כמו מלצרות, לא באים בחשבון מבחינתה:

"עבדתי כמלצרית שנה במהלך התיכון, ולא רק שהלימודים שלי נפגעו כי כמעט לא היה לי זמן לישון, אחרי מיסים הרווחתי 400$ לחודש. הרגשתי מושפלת, הרגשתי שאני מקבלת יחס של חרא. הבוס שלי היה איום ונורא. האמירה של אנשים, שלעשות פורנו ולעשות סקס, דברים שאני אוהבת, זה יותר משפיל מאשר למלצר ולשרת ולנקות אחרי אנשים ולקבל יחס של פחותה, כאלו אני אזרחית סוג ב', האמירה הזאת פשוט לא הגיונית. בכנות, הרגשתי יותר מושפלת בעבודת צווארון כחול, עם משכורת מינימום, מאשר שאי פעם הרגשתי כשעשיתי פורנו."

על התרבות המינית המדכאת באוניברסיטת דיוק:

"אני מרגישה שנערה בדיוק צריכה להסתיר את המיניות שלה. אנחנו לכודים בדיכוטומיה של קדושה-זונה. נורמות מגדריות הן מאוד אינטנסיביות פה ואני מרגישה שהאחוות עוזרות לשמר את המצב הזה. אני חושבת שקשה מאוד להיות אישה בדיוק. אני חושבת שקשה מאוד להיות אישה מינית בדיוק."

איך פורנו מאפשר לנוקס לבטא את המיניות שלה:

"תמיד הייתי אדם מאוד מיני, ואני גם ביסקסואלית, אבל אף פעם לא הרגשתי שאני מתקבלת בברכה. כאשר הגעתי לעולם הפורנו, הרגשתי בבית. כאן אני אמורה להיות, עם הא.נשים האלו שאוהבותים סקס ומרגישותים בנח איתו."

לאחר הראיון נוקס המשיכה לקבל מסרים מביישים ומטרידים. כל זה מוכיח את הנקודה שלה בנוגע לדיכוטומית קדושה-זונה, לא רק באוניברסיטה אלא בכל ארה"ב. המקרה הזה מוכיח כמה לא מקובל לעסוק בפורנוגרפיה, בעיקר עבור סטודנטיות שלא מתנצלות על עיסוקן.

מותר להיות ביקורתיותים כלפי פורנו וכלפי הניצול שקורה בתעשייה הזו, אבל חובה לבטא את הביקורת הזו תוך מתן כבוד לנקודת המבט של מי שעוסקת בפורנו, וכמובן תוך שמירה של זכויותיה וכבודה כבת חווה.

מקור: פניקס צו, בג'זבל

1Comment

Post A Comment