שולפת צפורניים | זה לא בסדר: רשידה ופמיניזם נגד זונות
646
rtl,post-template-default,single,single-post,postid-646,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,vertical_menu_enabled,qode-title-hidden,qode_grid_1300,side_area_uncovered_from_content,qode-content-sidebar-responsive,qode-child-theme-ver-1.0.0,qode-theme-ver-13.4,qode-theme-bridge,disabled_footer_top,disabled_footer_bottom,wpb-js-composer js-comp-ver-5.4.5,vc_responsive

זה לא בסדר: רשידה ופמיניזם נגד זונות

מאת: hermionestranger לאיזבל
מקור: http://groupthink.jezebel.com/thats-not-ok-rashida-and-feminism-vs-whores-1478567788
תרגום: איילה לוינגר

ku-xlarge

בגליון החודש של מגזין גלמור, כתבה רשידה ג'ונס (שחקנית קולנוע וטלויזיה אמריקאית, תסריטאית, סופרת ולפרקים זמרת) כתב הגנה על הטוויטים שלה עם ההאשטג #stopactinglikewhores שקראו לסלבריטאיות להפסיק "להתנהג כמו זונות". למרות שרשידה טוענת להגנתה שהיא פמיניסטית ולכן מה שהיא כתבה הוא בסדר, המילים שלה היו הכל חוץ מבסדר.

רשידה התגוננה באומרה שהיא לא רק שלא מתחסדת אלא שהיא גם פמיניסטית ושהיא בסך הכל התלוננה על כמה נפוץ זה לראות כוכבות פופ חצי עירומות שמופיעות למבט הגברי. אבל הטוויטים שלה לא הכילו ביקורת על מוסדות פטריארכלים, הם כללו ביקרות כלפי הנשים שלא ממגרות את המוסדות האלו.
שוב, נשים הן אשמות בדיכוי שלהן אנחנו פשוט לא יכולות לנצח, לא?

הבעיה היא לא שמיילי וריהאנה מופיעות במעט מאוד בגדים, או שלמרות הכוונות שלהן הן עדיין מפורשות כמופיעות עבור המבט הגברי. הבעיה היא שכאשר טייגן ושרה (צמד רוק אינדי קנדי)  וג'נלה מונאי (מוסיקאית נשמה ואר אנד בי, מלחינה ומפיקה אמריקאית) מופיעות בלבוש מלא ובאופן שהוא ללא ספק קווירי הן לא משיגות את אותה הצלחה של מיילי וריהאנה. אבל זו לא אשמת מיילי וריהאנה. זו אשמת תעשיית המוסיקה הגזענית והפטריארכלית שלא נותנת לאף אחת להכנס. זו אשמת תעשיית המוסיקה שמקדמת אמניות לבושות רק אם הן בגזע המתאים, לבנות, כמו אדל, אך לא יקדמו את ג'יל סקוט  או קריסט מישל.
220px-Jill_Scott_2012200px-Chrisette_Michele_2010

הפסיקו להגיד למיילי ולריהאנה להתלבש ותתחילו להגיד למנהלי המוסיקה לגבות ולקדם אמניות שלא מראות אותה כמות של עור ושפונות לקהל אחר מאשר גברים סטרייטים.

בחזרה לשימוש של רשידה במילה " זונה".  בשני הטוויטים שלה ובמאמר שלה במגזין גלמור רשידה מצביעה על עובדות בתעשית המין – "זונות" כָּבעיה. הן הנשים שאנחנו לא אמורות להתנהג כמותן, שאנחנו צריכות להרחיק את עצמינו מהן, שאנחנו צריכות לבכות בשבילן ואחר כך להעניש. זה ממש לא חדש לעובדות תעשיית המין. פמיניסטיות קוראות להן בוגדות ומצביעות עליהן כאויב כבר עשורים. אבל בשביל גל של פמיניזם שכביכול שפר על חטאי העבר, זה די מזעזע לא רק לראות את רשידה מבססת את הפמיניזם שלה על זנותופוביה אלא לראות כמה תמיכה הזנותופוביה הזו מקבלת!

הזנותופוביה של רשידה היא עוד יותר מטרידה כאשר לוקחים בחשבון שנשים לא לבנות ולהטב"ק הן באופן חסר פרופורציות רוב מי שעוסקות בסחר מין. אלו לא רק האנשות היחידות שאין להן אותה היסטוריה של מיניות כמו שיש לנשים סטרייטיות, לבנות, סיסג'נדריות, אלא גם מי שהפטריארכיה מחשיבה כפגומות מינית בדרך כזו או אחרת. ,זה במיוחד נכון לקוויריות לא לבנות שלעיתים קרובות פונות לעבודת מין ממניעים של השרדות כי הן לא יכולות למצוא עבודה במקום אחר,  ואחר כך מוטרדות על ידי המשטרה, נעצרות , עוברות בידוק גופני לנשק, ונכלאות בשיעורים אסטרונומיים.
אבל במקום לתמוך באלו שהכי מייצגות באופן מילולי את הפירוק של בינאריה מגדרית (כביכול מטרה של התנועה הפמיניסטית!) רשידה גו'נס שהיא פמיניסטית, אומרת שאנחנו צריכות להתרחק מהן
ואחרי מי רשידה מציעה שנעקוב? לילי אלן עם הוידאו הגזעני במיוחד שלה!

מה עוד, זה מפחיד אותי שאף אחת לא ציינה את זה! באיזבל, שהוא אתר שבאופן שגרתי מנסה להיות סקס פוזיטיב, אף אחת לא ציינה שאחד מהצדדים האפלים יותר של ההיסטוריה הפמיניסטית היא הנטייה ארוכת השנים להפוך את עובדות .המין לאוייבות. האם זה מה שסקס פוזיטיב הוא עכשיו? תנועה לנערות קולג' סטרייטיות לבנות שמצלמות את הפות  שלהן כדי להראות את המגוון הקיים של אורך שפתיים ושיער ערווה ומחליפות טיפים על מותגים של ויברטור, אך לא עומדות על זכויותיהן  של אלו שנמצאות בתעשיית סחר המין?  שחושבות שהצטלבות דיכויים זה אקדמי מדי ושרואות במיניות קווירית במיינסטרים כ"נושא נישה" ?
כי זו לא תנועה שיש לי כל כך עניין בלהיות חלק ממנה

 

מקור: http://groupthink.jezebel.com/thats-not-ok-rashida-and-feminism-vs-whores-1478567788
רפרנס לטור שרשידה ג'ונס כתבה למגזין גלמור:
http://www.glamour.com/entertainment/2013/12/rashida-jones-major-dont-the-pornification-of-everything?currentPage=1
(קישור לדף השני בתחתית הדף הראשון)

No Comments

Post A Comment